Bisdom Groningen-Leeuwarden sedesvacatie

Tot 24 augustus jl. was mgr. Van den Hout onze bisschop. Met zijn inbezitname van de zetel van Roermond raakt onze bisschopszetel vacant. Afgelopen maandag heeft het Kathedraal Kapittel ondergetekende (P.H.H. Wellen) gekozen als diocesaan administrator. Ik heb deze benoeming aanvaard en ben het Kapittel dankbaar voor het in mij gestelde vertrouwen.

De diocesaan administrator heeft dezelfde rechten en plichten als een diocesane bisschop, met uitzondering van hetgeen uit de aard der zaak voortvloeit of van rechtswege uitgezonderd is. Tot de installatie van de nieuwe bisschop van Groningen-Leeuwarden zal ik het onder bisschop Van den Hout ingezette beleid voortzetten en handelen in lijn met de door hem genomen besluiten.

Meer informatie en de hele brief zijn hieronder te lezen door op de link te klikken:

sedesvacatie – informatie | Brochure – sedesvacatie