Maria kapel Musselkanaal

Had parochiaan Sander Fehrman van Musselkanaal ooit kunnen dromen in 2001 dat “ zijn “Mariagrot omgebouwd zou worden tot een Mariakapel !. In 2001 heeft Sander op verzoek van pastoor Marco Conijn, hij was toen pastoor van de Antonius van Padua kerk te Musselkanaal, op een mooie plek, scheiding pastorie tuin en het kerkhof, werd en mooie plek gevonden om de Mariagrot te bouwen. De keien voor de grot werden door Henk Conijn ( vader van Marco ) met aantal aanhangwagens aangesleept vanuit de 2e Excloermond, geschonken door een landbouwer en de beelden Maria en Bernadette zijn weer door een andere parociaan geschonken.

Sander heeft in zijn vrije tijd de grot naar eigen inzicht gebouwd en gefinancierd.
In 2021 heeft een groep vrijwilligers over de Mariagrot een houten overkapping gebouwd, zodat het een mooie Mariakapel is geworden. Waar je nu ook dagelijks een kaarsje kan opsteken en even kan gaan zitten.

Zondagmorgen 1 mei 2021 is de kapel onder grote belangstelling ingezegend door pastoor Jos Deuling en diaken Sander Hof.
Na afloop van de inzegening konden de aanwezigen onder het genot van een kop koffie/thee nog even gezellig napraten.
Dagelijks worden er vele kaarsjes gebrand bij de Maria kapel.